بخش بالایی وب سایت شمامل ، جستجو ، منوی اصلی و هدر

لوگو کمیته تای چی چوآن فدراسیون ووشو

بخش میانی

محتوی نوشتاری

اثرات تای چی بر روی نگرش ، یک بررسی اصولی !

هدف از این بررسی اصولی، خلاصه کردن و تعاریف جامع در مورد مطالعات بالینی است که اثرات تای چی بر نگرش را بررسی کرده و قطب های مثبت و منفی آن را توضیح  می دهد،تا ۱۰ آگوست ۲۰۱۷، مطالعات نشان می‌دهد که تای چی تاثیرات مثبتی بر خودکارایی در برخی از قشر ها داشته ‌است. 15 مطالعه تحقیقاتی نشان داد که تای چی تاثیرات مثبت قابل‌توجهی بر خودکارآمدی داشته‌است، در حالی که از این 15 مطالعه انجام شده؛ تنها یک مطالعه نتیجه منفی را در بر داشت..
 
فواید تای چی؟ آنچه تحقیقات می گوید!
 
محبوبیت تای چی در کشور های اروپایی رو به افزایش است ، در حالی که باشگا ها و کلاس های بیشتری در سراسر کشور به وجود می آیند و افراد در هر سنی می خواهند آن را امتحان کنند .

تای چی این سالها در چین  اغلب توسط گروه های بزرگ در پارک ها انجام می شود. تای چی یا "تایجی" نوعی چی گونگ است ، اصطلاحی چتری برای شیوه های سنتی چینی باستان در زمینه تزکیه خود و حفظ انرژی. هنگام انجام این کار شما بر حرکات و تنفس خود تمرکز می کنید و استرس های زندگی را فراموش می کنید .

به عنوان مثال ، مطالعات نشان داده است که تای چی تعادل را بهبود می بخشد و از زمین خوردن جلوگیری می کند ، مسئله اصلی افراد مسن این است، زیرا زمین خوردن می تواند منجر به شکستگی مفصل ران و غیره شود،تحقیقات همچنین حاکی از آن است که تای چی برای کاهش درد مفید است ، به عنوان مثال در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید.

و همچنین ممکن است به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند و همچنین کسانی که از مشکلات تنفسی رنج می برند بسیار مفید است. علاوه بر این ، پیشنهاد شده است که تای چی می تواند با کاهش علائم افسردگی و اضطراب و تقویت مدیریت عمومی استرس ، سلامت روان را بهبود بخشد. .

تحقیقات همچنین پیشنهاد کرده است که می تواند به بهبود احساس شما از نظر جسمی و روانی کمک کند، همچنین از تای چی بعنوان روشی ممکن برای کمک به جلوگیری از فراموشی و یا کند کردن روند پیشرفت بیماری نام برده شده است.

به عنوان مثال مطالعات نشان داده است که می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد ، مانند عملکرد بهتر در تست های سرعت برای درک و پاسخ به اطلاعات ، توجه و حافظه برای کارهای فعلی .

و تای چی همچنین به عنوان یک پتانسیل برای به تأخیر انداختن فراموشی عملکرد شناختی مرتبط با فراموشی در نظر گرفته می شود .

در واقع ، یک مطالعه از سال 2015 نشان داد که افرادی که ورزش هوازی یا تمرین ذهنی مانند تای چی انجام می دهند ، شش سال بعد کمتر دچار فراموشی می شوند، اگرچه هنوز ،

شواهد از یک ایده خاص در مورد اینکه چرا تای چی ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد پشتیبانی نمی کند و فقط چند مطالعه با افرادی که به فراموشی مبتلا هستند انجام شده است ، چندین نظریه وجود دارد که چرا تای چی ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد .

 به عنوان مثال ، تای چی شامل یادگیری و به خاطر سپردن حرکات جدید است. این نیاز به توجه مداوم و چند وظیفه ای دارد. جنبه آرامش بخش آن مانند ذهن آگاهی یا "مراقبه متحرک" است.


جنبه ورزش هوازی همچنین می تواند کارایی و انعطاف پذیری اتصالات عصبی در مغز را افزایش دهد، اما هنوز مشخص نیست که تای چی برای بهبود این جنبه ها نسبت به سایر انواع ورزش و فعالیت های ذهنی بهتر است یکی از اساتید با تجربه و مجرب این رشته که مربی ملی و بین المللی نیز می باشد، می توان از استاد مهدی رمضان زاده نام برد شما می توانید در صورت نیاز به این رشته ورزشی با استاد مهدی رمضان زاده ارتباط گرفته و تمرینات خود را زیر نظر ایشان شروع کنید..

قدرت روح تای چی در بدن !

حرکات تای چی را می توان به راحتی هر فردی در هر سنی انجام داد ، حتی افراد مسن روی صندلی چرخدار هم به راحتی می توانند شروع به یادگیری کنند . زیبایی حرکات تای چی مانند رقصی پر از عشق در بالای ابر ها می باشد


،حرکاتی مانند نوازش یال اسب که برگرفته از مفهومی عمیق را در بردارد می تواند شما را به آرامشی بی همتا ببرد و همچنان که در حال تقویت جسم هستید به صورت شگفت آوری ذهن و روح شما را به سوی کمال ببرد

مطمئناً از تأثیرات آن بر قدرت متعجب می شوید ، اما تحقیقات علمی نشان داده  اگر شما آماده یک فعالیت شدید نمی باشد یا قادر به تمرین با وزنه نیستید ، تای چی فقط فعالیتی است که می تواند به افزایش استقامت شما کمک کند و خطر آسیب دیدگی همراه با ضعف عضلات و استخوان ها را کاهش دهد .

حرکات تای چی را می توان به راحتی توسط افراد در هر سنی انجام داد ، حتی در سن 90 سالگی ، روی صندلی چرخدار یا روی تخت یاد گرفت و اجرا کرد . تای چی مزایای برتر نسبت به سایر روش های مانند فیزیوتراپی ، تمرینات تعادلی ، کشش ، یوگا یا تمرینات مقاومتی را به همراه دارد. در واقع تای چی ،

مزایای اکثر اینها را با هم ترکیب می کند: این باعث تقویت قسمت پایین بدن ، انعطاف پذیری ، آگاهی فرد از مکان قرارگیری بدن در حالت های تعادلی می شود . تای چی برای افرادی که مفاصل و عضلات آنها درد می کند بسیار مناسب ، و حتی تای چی توانایی آنها را در بهبود تسکین درد یاری می کند


مطالعه ای که در سال 2016 روی 204 فرد مبتلا به زانو درد ناشی از آرتروز انجام شد ، نشان داد که تای چی که دو بار در هفته انجام می شود به همان اندازه فیزیوتراپی در رفع ناراحتی آنها موثر است.


اما این همه ماجرا نبود: کسانی که در طول 12 هفته تای چی کار می کردند ، اظهار داشتند که افسردگی کمتری دارند و کیفیت زندگی آنها بهتر از افرادی است که تحت فیزیوتراپی قرار دارند .

تای چی همچنین می تواند یک نقطه ورود برای افرادی باشد که ممکن است از  ورزشی فراری باشند مفید باشد .


تا چی باعث تغییر سبک زندگی ما می شود ! اما چرا ؟

اغلب ورزش ها نیازمند رفتن به باشگاه هستند که این امر باعث مشکلاتی می شود ، برای مثال مدت زمانی که در مسیر رفت و برگشت باید سپری کنید ، آلودگی هوایی که باعث می شود به دلیل استفاده از وسایل نقلیه افزایش یابد و اما تای چی می تواند سبک زندگی ما تغییر دهد،زیرا تای را حتی می توانید در خانه یاد بگیرید و از اون مهم تر تای چی نیازمند هیچ وسیله کمکی خاصی نمی باشد و هیچ هزینه ای برای شما به همراه ندارد . ...

دستورالعمل های کالج پزشکی ورزشی آمریکا و انجمن قلب آمریکا توصیه می کند بزرگسالان کم تحرک قبل از شروع فعالیت بدنی متوسط تا شدید می توانند تای چی کنند و با شروع حرکات نرم و ملایم و گرم نمودن اندام بدن خود را برای فعالیت های سنگین تر آماده بکنند.

بالا